Тарифи підвищено. Але боротьба за зниження триває.
11/12/08 |
|
Тарифи підвищено. Але боротьба за їхнє зниження триває. Це питання стало головним на засіданні круглого столу в Українському Союзі промисловців та підприємців.
Сергій Прохоров, 1-й віце-президент УСПП:
«Усі держави світу підтримують бізнес, складають умови для розігріву економіки. Наша влада навпаки погіршує умови ведення бізнесу, умови для підприємництва вести свій бізнес і вести в прозорому, передбачуваному секторі.
Те, що зроблено, є прямим порушенням Господарського кодексу України. І це викликає обурення підприємництва, бо ми маємо факт грубого втручання держави у підприємницьку діяльність. Ми можемо сказати сьогодні, що КМДА бере на себе не притаманні їй властивості, коли вона бере на себе право визначати – хто з якою рентабельністю працює. Хто, скажіть, КМДА дав право визначати яке підприємство є прибутковим, а яке є над прибутковим? Це є теж порушення комерційної таємниці, це є теж порушення принципів вільної конкуренції. І я вважаю, що це є поле для діяльності Антимонопольного комітету, це є поле для діяльності комітету державної регуляторної політики».
Столична влада не виправдовується. Вона запевняє – готова до діалогу. Принаймні, таку відповідь учасники круглого столу почули від заступниці мера, яка опікується питаннями підприємництва, Людмили Денисюк
Людмила Денисюк, 1-й заст. голови КМДА:
«Я хочу сказати, що згодна сьогодні вступати до розмови, до діалогу. І підтримувати всі пропозиції, які будуть наголошені на підтримку розвитку підприємництва і особливо вітчизняного товаровиробника».
Утім, слова Денисюк не заспокоїли інших учасників круглого столу. На адресу КМДА лунало чимало критики.
КМДА прикривається лозунгом «багаті для бідних», - каже голова Держкомпідприємництва Костянтин Ващенко. Насправді ж нічого не зміниться. Зрештою, і прибутки «багатих» зменшаться, і «бідні» стануть іще біднішими.
Костянтин Ващенко, голова Держкомпідприємництва:
«Те, що сьогодні мова йде про те, чи потрібно підвищувати чи ні тарифи, очевидно, що ми всі бачимо ситуацію, ціни на енергоносії, як вони розвиваються. І звідси можна зробити висновок, що, напевно, треба. Але питання в тому – яким чином це робити і наскільки. І задача наша – знайти баланс між інтересами бізнесу і інтересами міської влади.
Я знаю позицію директорів, позицію приватних підприємців. І директори говорять – так, ми згодні сьогодні у 1,5 рази, в 2 рази, в 2,5 рази розглядати це питання. Тому що це відповідає економіці нашого підприємства і ми живемо у цьому місті, в цій державі, і ми знаємо, які сьогодні є скрутні ситуації, в які наша економіка потрапляє. Але, вибачте, в 10, в 9, в 5, в 7 – ці цифри, вони абсолютно необґрунтовані, і я би сьогодні вів дискусію навколо того, щоб, з одного боку, вимагати переглянути це рішення, а з іншого боку запропонувати, щоб сам бізнес мав можливість запропонувати владі – на що він готовий погодитись, в яких межах. З яким обґрунтуванням. Щоб вести дискусію в конструктивному режимі.
Тепер, що стосується безпосередньо рішення КМДА. Дві речі мене насторожують, мене лякають.
Лякає те, що, на мій погляд, це просто неповага до голови держави. Тому що, по суті, без будь-яких змін приймається те саме розпорядження, формально на 5% знижуються тарифи. Тобто в 10 разів мінус 5%. Я знаю, що на сьогодні стоїть питання, і ми його підтримуємо, і висока вірогідність, що це рішення буде скасоване. Має відбутися найближчим часом зустріч глави держави із керівником міста щодо цих питань.
Насторожує те, що, очевидно, кожне рішення повинно мати системний вигляд. Якщо магазину підвищують тарифи чи плату орендну, то на кого він це перекладе, він це перекладе на споживача, який прийде і заплатить більше грошей за ті самі продукти, які він купляв. То де тут питання захисту бідного населення, про що так говорять, що давайте багаті заплатять за бідних?!
В кінцевому рахунку ці спекуляції на рахунок «багаті за бідних» це чистої води, м’яко кажучи, не відповідає дійсності. Це торкнеться всіх без винятку мешканців міста.
І я думаю, що ніщо не заважало вести цю дискусію міській владі не сьогодні, а перед тим, коли це рішення, особливо, коли друге рішення, готувалося і приймалося.
І саме останнє. Очевидно, ми не можемо сьогодні не згадати про кризу. І подивившись на досвід інших країн чітко зрозуміти, що сьогодні всі, починаючи від ліберальних економік і закінчуючи Росією, всі сьогодні приймають рішення на зменшення адміністративних, фіскальних і інших впливів на бізнес. У нас станом на сьогодні по відношенню до бізнесу жодного кроку системного ні парламентом, ні урядом не зроблено.
Від того, що закриються підприємства, що підуть з ринку приватні підприємства, усе це ляже на плечі влади, у вигляді безробітних, у вигляді бюджету. І тоді відповідь світ дає наступну – якраз малий і середній бізнес можуть бути амортизатором для цих процесів, і настільки максимально треба відкрити для нього можливості, щоб люди, які навіть завтра опиняться на ринку праці, могли знайти себе у малому та середньому бізнесі».
Перший заступник міністра з питань ЖКГ, начальник Державної житлово-комунальної інспекції України Олександр Мазурчак:
Стосовно тарифів, які пов’язані з підняттям на тепло, на воду для інших споживачів, незаконно було розділено. Значить, є три категорії – населення, є категорія бюджет і третя категорія – інші споживачі. Було розділено ще четверту категорію. Це не відповідає діючому законодавству. Значить, ми вносимо свій протест і передаємо в прокуратуру справу для того, щоб дане рішення було опротестоване.
До четвертої категорії виділили казино, стрипбари. Якщо взяти позицію «стрипбари», немає ні одного стрипбару такого, в обліку «Київенерго» такої одиниці взагалі немає. Тому ними прикриваючись піднімаються тарифи для супермаркетів, для підприємств. Наприклад, той же оператор мобільного зв’язку за одну гігакалорію повинен платити 1600 грн. В той час за цю саму гігакалорію, її собівартість не більше 200 грн. Тобто це є явне завищення у 8 разів».
Не лише кияни відчують на собі наслідки підвищення тарифів для підприємств. Гості міста також. Готельна сфера – одна з тих, хто в першу чергу підвищить вартість своїх послуг. І це напередодні Євро-2012.
Микола Євдокименко, голова правління Асоціації готельних об’єднань та готелів міст України:
«На сегодняшний день, если будет принят этот закон, на 25-30% увеличатся цены в гостиницах. У нас итак цены завышены. Кроме этого сокращение личного состава. Кроме этого, идет подготовка к Евро-2012. Большая работа должна быть проведена сейчас. И за счет этих тарифов гостиницы не справятся. Узаконено уже оставить цены, которые есть сейчас, чтобы в 2012 году обслуживать по ценам этого года. А если цены вырастут?! Многие гостиницы в Киеве строят свои котельные. Отдельные гостиницы ставят вопрос понизить свою категорийность: с 4-5 разрядной понизить до 2-3 разрядной…»
Підвищення тарифів на комунальні послуги не лише створює загрозу скорочення обсягів виробництва звільнення частини працюючих (на деяких підприємствах це вже має місце), але призведе до зменшення надходжень до державного бюджету. Зокрема, втрати держбюджету від недоотримання податку на прибуток складатимуть близько 10 млрд гривень на рік.
На засідання круглого столу було прийнято заяву. Зокрема, вони вимагають «негайно скасувати розпорядження КМДА від 27 листопада 2008 року №№ 1661, 1662 та 1663 в частині підвищення тарифів на комунальні послуги в 1,9-9,6 разів для юридичних осіб, окремих суб’єктів господарювання та бюджетних установ як таких, що суперечать чинному законодавству України». Також учасники засідання мають намір «просити Президента, Кабінет Міністрів, Антимонопольний комітет України вжити заходів щодо недопущення в подальшому прийняття з Київською міськрадою та КМДА волюнтаристських рішень місницького характеру, які за своїми наслідками можуть створювати реальну загрозу загальнодержавним інтересам».
Наталія Ренгевич,
Antiraider.org