Українські дороги стануть платними
19/01/09 |
|
Домовленості Путіна і Тимошенко - "не принизити Росію й не образити Україну"?
Верховна рада прийняла закон, який передбачає впровадження плати за проїзд деякими магістралями.
Очікується, що документ дозволить залучити в українські проекти іноземні компанії, які відмовлялися брати участь в будівництві магістралей через відсутність гарантій компенсації з боку держави.
Держава гарантує інвестору певну інтенсивність руху по новій магістралі або компенсацію збитків у разі невідповідності траси належному рівню. "В Україні дотепер не реалізований жоден концесійний проект (залучення приватного сектору в управління державними власністю – ТСН.ua), саме з цієї причини: інвестори не були упевнені, що зможуть повернути кошти, вкладені у будівництво дороги, у разі нижчої інтенсивності руху по ній в порівнянні з розрахунковою", - прокоментував ситуацію директор компанії "Альтком" Ігор Карнаков.
За словами керівника Укравтодору пана Гуржоса, новий закон передбачає можливість будь-якої концесійної моделі, зокрема поширену в Європі експлуатаційну модель концесії, коли інвестор кошти засоби в проектування, фінансує будівництво дороги, експлуатує її, а держава протягом договірного терміну (близько 25 років) повертає йому вкладені кошти. Саме цей механізм дозволить побудувати нові автотраси в Україні - більшість існуючих магістралей (загальна протяжність - 170 тис. км) будувалася в 50-70-ті роки: тоді передбачалися менші об"єми вантажопотоків. "Крім того, через відсутність коштів у бюджеті вже пропущено від двох до чотирьох капітальних ремонтів окремих доріг", - підкреслив Вадим Гуржос.
Максимальний і мінімальний розміри платні за користування магістралями визначає Кабінет міністрів. Обов"язковою умовою для інвестора є будівництво або реконструкція об"єкту концесійної угоди. У законі також збережена норма про необхідність наявності безкоштовної дороги - альтернативи платній трасі.
Джерело: TCH.ua