Солодкий подарунок – гіркий обман!
09/12/09 |
|
ВИДЕО
8 грудня 2009 року Національний комітет захисту підприємництва провів акцію «Солодкий подарунок – гіркий обман». Символічна хода Дідів Морозів з гігантською «цукеркою-обманкою» під гаслами «Хто заробляє на дитячих подарунках?» та «Поверніть казку дітям!» відбулась за таким маршрутом:
• Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності;
• Міністерство праці та соціальної політики України;
• Кабінет Міністрів України.
Метою акції організатори визначили привернення уваги влади та громадськості до проблем, пов’язаних з організацією тендеру на поставку новорічних подарунків. Цей тендер щороку проводиться Фондом соціального захисту, і щодо його прозорості вже неодноразово виникали сумніви. Учасники тендеру наголошували, що його умови не дають можливості виробникам-кондитерам належно підготуватись до поставки великого обсягу державного замовлення.
Однак в цьому році склалась взагалі безпрецедентна ситуація. Процедура тендеру виписана таким чином, що виконати його умови практично неможливо будь-кому з учасників конкурсу.
Так, першу інформацію про умови тендеру деякі з його учасників отримали лише у першій декаді листопада.
При цьому тендерна документація жорстко регламентує вимоги до унікальності новорічного подарунку:
• укомплектованість певними видами кондитерських виробів;
• упаковка з емблемою Фонду та листівка від його імені всередині подарунку;
• гарантія від виробника, що цей подарунок не надходитиме в роздрібний продаж.
Таких унікальних подарунків має бути виготовлено 4,5 млн. штук!
До 10 грудня вони мають надійти до відділень Фонду в західних областях, а до 15 грудня – до всіх регіонів України.
Таким чином, з моменту оголошення тендеру до виконання його умов виробники мають лише один місяць!
Наведемо декілька фактів:
За один день кондитерська фабрика з великими виробничими потужностями може розфасувати не більше 50 000 новорічних подарунків. Отже, лише на розфасування 4,5 млн. подарунків знадобиться 90 днів.
На виробництво упаковки з емблемою Фонду для 4,5 новорічних подарунків потрібно 2 тижні (причому слід заздалегідь домовитись про наявність у виробника упаковки достатньої кількості картону).
Друк новорічних листівок від імені Фонду також потребує часу – близько 10 робочих днів.
Таким чином, Фонд соціального страхування має оголошувати тендер мінімум за 3 місяці до Нового року, чого однак не відбувається протягом декількох останніх років. Втім, це не заважає Фонду звітувати про хід виконання «солодкої місії», починаючи з червня місяця.
На практиці ж Фонд усіляко продовжує затягувати строки проведення тендеру, наче знає, що майбутній переможець уже почав виготовляти новорічні подарунки для дітей…
Сергій КОЛОМІЄЦЬ, Співкоординатор Національного комітету захисту підприємництва зазначає, що проведення будь-якого державного тендеру в нашій, наскрізь просякнутій корупцією, країні – це завжди небездоганна процедура. Комітет неодноразово звертав увагу на цю проблему, однак махінації зі «святковими» закупівлями він вважає взірцем цинізму можновладців.
«Я сам – батько, і мене не може не турбувати, який новорічний подарунок отримає моя дитина. Всі ми сплачуємо до Фонду відрахування із заробітної плати, отже маємо право вимагати відповіді – чи дійсно цей тендер виграють найдостойніші виробники-кондитери. Однак сьогодні ми бачимо протилежну картину – багато хто з них вважає для себе неможливим брати участь у тому фарсі, який влаштований Фондом. На мою думку, цю ганебну практику слід припинити», – наголошує він.
Сюжет СТБ
Сюжет Новый
Сюжет КДТРК
IA Antiraider